Geoblog.pl    jasiustasiu    Podróże    Jawa (+ Karimunjawa, Madera, Bali), Indonezja 2010    Bardzo drogie gorące źródła

Bardzo drogie gorące źródła

Indonezja
Indonezja, Toya Bungkah

Dziś test dla naszego Jimmiego. Jedziemy w góry nad jezioro Batur. Silnik 970 cc to trochę mało i pod część wzniesień podjeżdżam na jedynce z nadzieją, że gorzej nie będzie. Jimmy na szczęście test zdał. Niestety widoczność jest kiepska, chmury nisko, nie widzimy okolicznych szczytów. Przyjechaliśmy tutaj z nadzieją na kąpiel. Na miejscu okazuje się, że te źródła to 2 baseny do których leci ciepła woda ze strumyka. Pierwszy za 50k tylko dla lokalnych, drugi za 80k dla turystów. Rezygnujemy. Zdecydowanie nie jest warte swojej ceny. Samo jezioro byłoby ładne, gdyby nie śmieci, śnięte ryby i wystające pręty na brzegu. Atmosferę potęguje zachmurzone niebo. Jedziemy na północne wybrzeże. Na miejscu zatrzymujemy się przy kilku świątyniach. Szczerze mówiąc, świątynie jak świątynie, budowle sakralne na Bali nie robią na mnie specjalnego wrażenia ani nie budzą odpowiedniego respektu. Dużo większe wrażenie robiły jawajskie meczety. Zostajemy na noc w Siklit, rozbijamy namiot tuż koło plaży. Ludzie są chyba zaskoczeni, że akurat w tamtym miejscu jacyś "bule" (biali) się rozbili. A my tylko uciekamy od wszystkich ofert masażu i taxi.