Geoblog.pl    jasiustasiu    Podróże    Maroko 2010    Happy cake

Happy cake

Maroko
Maroko, Essaouira

Jesteśmy nad oceanem. Zrobiło się gorąco. Woda na oko 17 stopni. Ale to ocean. Nigdy nie będzie gorący. Jakoś tak swobodniej niż w Marakeszu. Duże nagromadzenie sprzedawców haszyszu. Po plaży chodzi straszy pan i oferuje happy cake, z maryśką za 20 MAD, z haszyszem za 40 MAD. Jak na tłumaczy: po pierwszym jest ha ha, po drugim ha ha ha ha :) Plaża duża, piaszczysta. W pierwszy dzień woda jest spokojna, w drugi dzień pojawiają się fale! Ale zabawa :) Są surferzy, konie, wielbłądy, wydmy (stosunkowo małe), quady. Wszystko co turyście potrzebne. Dla pragnących czegoś więcej są też ciekawe mury obronne. Essaouira była kiedyś ważnym portem i trzeba było go bronić przez piratami. Udało nam się znaleźć świetne mieszkanie. Za 40 MAD na osobę wynajęliśmy całe piętro z widokiem na ocean. W standardzie TV, choć wcale nam na tym nie zależało. Kolega znalazł knajpę, gdzie można zjeść harirę. W Marrakeszu była objawieniem nr 1. Nie mogliśmy jej przegapić. Zawrotna cena całe 2 MAD :) Do zupy oczywiście ich bułka (pyszna okrągła duża płaska buła). Gdy leżeliśmy na plaży, zagadał do nas lokalny. Powiedział nam, że w mieście jest była rezydencja Jimiego Hendrixa. Uwierzyliśmy mu i postanowiliśmy ją zobaczyć. Szliśmy pół dnia, aż doszliśmy... Do knajpy w której kiedyś jadł Hendrix. To tyle, więcej nie ma. Prawda jest taka, że Hendrix nigdy tu nie miał własnej rezydencji, ale była stałym bywalcem w Maroku. Że się tak wyrażę, przybywał tutaj po wenę :)